FAQ

<<Custom Surfboards Order Q&A>>

 

Q1: How do I order a custom board?

A1: There are 2 methods of ordering your custom board.

1. Please fill out “the custom order page” and submit your order.

2. Please download the custom order form from the link below, fill it out, and email, fax, or mail it to us.

[ Custom Order Form (PDF) ]

 

Email: eisaku@ussanei.com

Fax: (714) 558-7899

Mail to: A39 Surfboards

1715 E. Wilshire Ave., Suite 713

Santa Ana, CA 92705 USA

 

  • Please use method #2 if you are ordering the board with your custom design, air brush, and decal location.

 

Q2: I don’t know what size I have to order.

A2: The Shaper can make a suggestion based on your height, weight, and experience. Please free to contact us.

 

Q3: Can I change my order?

A3: We do not accept any changes to your order once we start production.

 

Q4: How long it takes for the production?

A4: Surfboard production will take approximately 45 days. The peak season (May to September) may take extra time. These are the estimate production time frames, so there may be slight delays. If any delays occur we will inform you the status of production by email.

 

Q5: Can I claim the Color, Air Brush and Decal Location of the board?

A5: The exact Color, Design, Air Brush or Decal Location might be different from what you imagined, however, we do not assume responsibility for these issues.

 

Q6: How can I pay my surfboard?

A6: The custom board order will be prepaid. You can pay with wire transfer, Money Order, PayPal, or Credit Card. We do not accept the cancellation for the custom boards, however if you cancel your order within 7 days with your full payment, we may refund up to 50% of your full payment.

In case the custom boards cost more than the first estimates, we will inform you the difference.

 

Q7: Can I cancel my order?

A7: We do not accept the cancellation of your order.

 

Q8: Can I claim damage for the shipping?

A8: We pack the boards carefully; however in case there is damage during the transport, we won’t be responsible for the damage or lost. We can add insurance for the shipping. Please ask us.

 

Q9: How my surfboard will Ship?

A9: Surfboard price does not include shipping cost. Within US shipment, we will use UPS ground service which will cost around $180.00.

Upon your request, we can estimate the shipping cost.

If you have any further questions, please contact us.

 

Q10. Can I order custom boards with my surf shop’s logo?

A10. Yes, you can. Please go to “the Wholesale Inquiry” page to fill out questions and submit.

 


 

<<カスタムオーダーに関する良くあるご質問>>

 

Q1. ボードをカスタムオーダーするにはどうすれば良いですか?

A1. 方法は下記の2種類あります。

1. カスタムオーダーページに必要情報を入力して送信

(カスタムオーダーのページをリンクしてください。)

2. 下記からオーダー用紙をダウンロードして必要情報を記入し、メールかファックスにて送信または郵送

  『オーダー用紙 (PDF) 』

 

メールの場合: eisaku@ussanei.com

Faxの場合: +1(714) 558-7899

郵送の場合: A39 Surfboards

1715 E. Wilshire Ave., Suite 713

Santa Ana, CA 92705 USA

 

※アートやエアブラシ、ディケールの位置等に細かいご指示がある場合は2番目の方法でお願いいたします。

 

Q2: 自分に合うサイズがわからないのですがどうすればよいですか?

A: 身長や体重、サーフィン暦などの情報をいただければ、ボードのサイズをアドバイスしますのでご相談ください。

 

Q3: オーダーの内容を途中で変更することは可能ですか?

A3: オーダーが決定してご入金された後のオーダー内容の変更は原則としてお断りさせていただきます。

 

Q4:注文してからボードを受け取るまでどの位かかりますか?

A4: ご注文からお届けまでの期間はご入金後通常約45日が目安(製作に35~40日、輸送に5~10日)ですが、さまざまな理由で遅れる場合がありますので、納期を確約することはできません。

特にピーク時(5月〜9月)には45日以上かかることもございますのでご了承下さい。

納期の遅れが予想された場合、その時点でお客様にご連絡いたします。

納期の遅れが理由の返品やキャンセルは受け付けることができません。

 

Q5: サーフボードのカラー、デザイン、ディケール、エアブラシ、アート等が自分のイメージと違う場合は作り直してもらえますか?または返品できますか?

A5: ボードができあがってからの、返品や作り直しはできません。

エアブラシやアートをご希望される場合、カスタムオーダーの2の方法でダウンロードいただいた用紙にて、写真やイラスト等でわかりやすくご説明ください。細かい物は対応できない場合もございます。また

実際のカラーがイメージされたものと異なることもございますのでご了承ください。

デザインやディケールに、イメージとの相違等が生じた場合もキャンセルやクレームは、受け付けることができません。 

 

Q6. どのような支払い方法がありますか?

A6. カスタムオーダーは手作りの特注商品ですので、全額前払いとなります。

お支払い方法は銀行振り込み、郵便為替、PayPal、クレジットカードでのお支払いが可能です。

ご注文によりましては製作過程で追加料金が発生することがございます。その際には必ずお客様に事前にご連絡いたします。

 

Q7. オーダーのキャンセルは可能ですか?

A7. オーダー内容確定し、ご入金を確認後すぐに作業に入りますので、原則としてキャンセルはできません。

ただしご入金日より7日以内のキャンセルに限り半額を上限として返金いたします。返金の額は個々のケースによって異なります。

 

Q8 発送時に破損、紛失などがあった場合はどうなりますか?

A8: 梱包には万全を期しておりますが、運送中のやむをえぬ事情によりダメージが発生する場合があります。運送中の破損、紛失に関しましては、弊社では責任を負いかねます。

別途お客様のご負担で輸送中の破損、紛失に対して保険をおかけになることができますので、ご相談ください。

 

Q9: 発送費用はどのくらいかかりますか?

A9: 米国から日本までのボードの発送費用の目安は1本約US$200ですが、日本での通関費用や手数料、またご自宅までの発送費用を加えると1回の発送料がUS$450~$600位になります。

上記の金額でショートボード4本までのご発送が可能ですので、お友達のオーダーと一緒にまとめてご注文されると1本の送料が割安になります。

日本での消費税はお客様のご負担となります。

発送前に送料のお見積もりをいたしますのでご相談ください。

 

Q10. 自分のショップのオリジナルのカスタムボードのオーダーはできますか?

A10. 承ります。お問い合わせはWholesale(お取り扱いご希望)にご記入の上、ご相談ください。