BLOG

Literally, just started winter, here in Venice.

Venice

It was pretty cold all day. I mean it was not too cold, but I wore jacket since May or something around that time. If I wear jacket , it means pretty cold for me…

But, winter time is always empty in the water, especially morning session. So that’s why, I like winter too here in California.

My plan in this winter is surfing at Blacks in San Diego as far as possible because San Diego is super awesome in winter, there are good waves, and less people compared to LA. I’m gonna write about Blacks soon.

Do you have any plans for surf trip in this winter?

 

今日は、本当に寒く僕の住んでいるベニスビーチでは、道行く人の80パーセントはジャケットを着ているといった感じで、本格的に冬が始まったという印象を受けた一日でした。僕の中では、ジャケット着る=冬という方程式で、この季節になると一気にサーファーが減るので寒いのは嫌いだけど、波が余っている冬も、いっぱい良い波に乗れるので個人的には好きな季節です。

今年の冬は、時間があればサンディエゴにあるブラックスビーチに可能な限り行こうと考えています。冬のサンディエゴ!!ヤバイです!北うねりに敏感なサンディエゴは、冬のあいだ毎日エクセレントと言ってもいいくらいいい波で、オススメです!!波良し、人なし、といった感じで、冬のサーフトリップには最高です! 今度、Blacks Beachについて記事を書こうと思います。

みなさんは、何か冬のサーフトリップなど予定はありますか?

 

I surfed at noon today. It was kinda windy, but waves were much bigger than looks. That always happen at Break water in Venice.

Actually, I like Break Water because Break Water’s waves are really similar to my hometown Ichimiya in Chiba.

That spot always makes sandbar next to Jetty, so I call jetty waves like those waves. Waves are usually fast shore break, and waves break random. So, you have to read the waves carefully. However, if you got good waves, there are great rippable section, for sure!!

 

今日は、家の近くのベニスビーチのブレイクウォーターいうポイントでサーフィンしました。 もし、一宮(千葉)でサーフィンしたことのある人なら分かると思いますが、波はだいたいテトラ横から割れ、波はあるけどいつもジャンク、ゲットダルい、そして波はショアブレイク気味で早めと言った感じが、僕の地元でもある一宮(千葉)にもの凄く似ているんです。Californiaには、色々なサーフスポットがあるので、ベニスビーチはあまりフューチャーされないサーフポイントですが、良い波の時は、バレルも出現するサーフポイントなので、観光だけでなくチャンスがあれば是非、サーフィンして下さい。ちなみに、このポイントでサーフィンをしていたハワイアンレジェンド、”バテンス•カルヒオカラニ“を見て、ドッグタウンのルーツであるサーフスタイルのスケートが生まれたと、ジェイ•アダムスは言っています。そんなわけで、ここのポイントでは色々な変態ボード&色々なスタイルのサーファーが波を楽しんでいます。サーフィンで大切なことは自己満足!!そんな雰囲気が漂っている、ここブレイクウォーター。だから、僕はここが好きです!写真が悪くてすいません。次こそは、良い波の時の写真をアップするので、乞うご期待ということで、よろしくお願いします。

 

\

 

Actually, I didn’t bring camera when I surfed… But, It was really beautiful sunset time!! So, I came back here after surf to take some pictures. It was pretty winter mood. No more super crazy atmosphere. But, this calm atmosphere made me relax. I don’t know why winter’s sunset is such a beautiful. I’m sure, winter sunset give great energy to you. Outside might be cold at sunset time, but there are good reasons to see sunset, so let’s chill on the beach at sunset time, sometimes. It should make you happy.

 

Thank you for reading.

Have a wonderful weekend.

Aloha

 

この日、乾燥したビーチからみる夕日はまた格別に綺麗で、冬ならではの落ち着いた雰囲気が、アフターサーフ後の僕に活力を与えてくれた。

ここベニスビーチは、一年中色々な人達が各々のスタイルでビーチで遊んでいます。そんな姿をみると、日本のビーチも毎日こんな風にサーファー以外の人も、海で遊ぶ機会が増えればいいのにと思ったりします。

休みの日、あるいはちょっと時間のある時に、友達を誘って近場の海で夕日をみる時間を作ってみてはいかがですか?きっとリラックスできるはずです。

 

長々とお付き合いありがとうございました。

ではでは、良い週末を

Aloha

 

=Yuma=

Related post

  1. Mystery Glassing (Chuck Dent Factory)
  2. A39SURFBOARDS
PAGE TOP