BLOG

Winter North Shore

It’s been really warm, lately. I feel it’s Spring here in California.  So, I’m really excited because summer is almost here!!

By the way, This Winter happened many crazy show in Hawaii. Adriano De Souza won World title in Pipe Line. And John John got title of Edie Aikau!! Both of them are my favorite surfers, so I’d like to say Congratulation!! Absolutely, They let us lead next level surfing.

But, Don’t forget !! This guy made revolution too!!  Check it out!! I think this is surfing. And he teaches me how you can enjoy one wave to the fullest.

Buttons Kaluhiokalani is my first favorite, his great idea of ridding fascinate me always…

 

冬が過ぎ、もうすっかり春らしい気候のここカリフォルニア。日中は、もう半袖で過ごせてしまうくらい暖かいので、夏が待ち遠しい限りの今日この頃。

ところで、この冬はたくさんの名勝負&名場面がハワイではありましたね〜。

Adriano de souza がパイプでワールドタイトル獲得。そして、ジョン ジョン大先生がエディーの称号を手に入れたりと数々のドラマ&great wavesがありました。2人とも、僕の大好きなサーファーなので、本当におめでとうと言いたいです。間違いなく、彼らは僕たちを次のレベルのサーフィンに導いてくれるはずです。

でも、ちょっとお忘れしないで下さい!!彼もその昔、革命を起こしたサファーなのです。彼らがいたからジョンジョンがいる。一本の波を全力で楽しむ彼は、サーフィンのもっとも大切な部分をライディングを通じて教えてくれるはずです。特に、バテンス カルヒオカラニのライディングは、どのように波を楽しむかということ教えてくれるはず。サーフィンも人生も、上手いか下手かではなく、もちろんその部分は大切だけど、どうクリエイティブに楽しむのかという部分が一番大切なのではないかと、彼のライディングを見る度に感じる。

Picture1

 

 

Related post

  1. RHC Ron Herman
  2. A39SURFBOARDS
PAGE TOP