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Drift!!

Hello!! Do you get any good waves lately?

Finally, south swell has been coming to California little by little!! That’s super good news for us because south swell can bring awesome time to Malibu, Huntington Beach, San-O, and Trestles !! So that’s why, I went to San-O for enjoying south swell last week !!

 

こんにちは。良い波に乗ってますか?

遂にここカリフォルニアも少しづつですが、南ウネリの季節になってきました。

オーストラリア付近から作られる、このグランドスェルは、ここ南カリフォルニアに住むサーファーにとってもちろん最高な季節なわけです。なぜなら、この季節はカリフォルニアを代表するポイント、マリブ、ハンティントン、サンオノフレ、そしてトラッセルズに素晴らしい波が現れるからです。そんなわけで、微かに南ウネリありという情報を便りにサンオノフレに先週行ってきました。

 

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It takes almost 2 hours from LA to San-O. But, this time, I used PCH instead of freeway. So, I was in Car almost 3 hours …ha

But, I love PCH in OC! There are very very different atmosphere each towns. Above all, there is no traffic almost every single day!!! So, you can enjoy beach side driving. My favorite spot is between Laguna and San Clemente. That area let me bring time slip.

 

僕の住むLAエリアからサンオノフレまでは約2時間かかります。しかし、今回はフリーウェイを使わずに、海の横を走るPCHという下道を使って行ったので3時間近く車の中にいるというロングドライブ。

でも、僕はこのPCHドライブが大好きなんです。というのも、オレンジカウンティーエリアの、ビーチタウンはそれぞれ違った雰囲気が流れていて、非常に興味深いです。特に、ラグナビーチとサンクレメンテの間は70年代のアメリカ映画に出て来そうな景色が続き、僕をタイムスリップさせるような気持ちに毎回させてくれる、不思議なパワーを持つドライビングコースなんです。

 

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There was mucho small south swell in San-O. It was like 2-3 ft…

It was small, but there are great shape of waves!! It was San-O Low tide magic!!

People usually prefer little high tide to low tide. But, if you surf at “the point” during dead low time, there is really fun left always!! So, I put on wetsuits, and I paddled out “the point”

 

波はというと、微かに南ウネリが反応したいう程度。。。

決して良いコンディションとは言えない波だったのだが、そこはサンオノフレのロータイドマジック!!基本的にこのポイントは、ややハイタイドからロータイドに向かう時間帯がベストと言われいるのだが、個人的には波のない時はデッドローと言われるロータイドにサーフィンするのがオススメ。なぜなら、この時間帯はインサイドセクションに綺麗なレフトが登場するからである。

 

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This time, I used this surfboard. Of course, this board was made by Eisaku Shape.

I like to ride on unique surfboard. But, I’ve never used Mini Simmons in my life because looks weird, and impossible to make driving turn. But, this board broke my stupid expectation. Of course, riding feeling is totally different from regular surfboard. First of all, This board is super fast!! I can say take off is amazing fast, and riding is like ridiculous fast. I can say super fast especially small waves. You can deal with long boarde for sure.

 

今回は、エイサクシェイプのこちらの板を試乗させて頂いた。

実は僕、、、今までミニシモンズに抵抗があり今まで乗ってことがなく、今回が初めてのライディングでした。

今回、こちらの板を乗った感想は、早い!!というのが一番率直な感想。

テイクオフは早く、板に乗るスピードもテールがワイドなだけに尋常じゃなく、そしてトリッキーなターンも簡単に出来るこの板は、通常のレギュラーボードとはまた違った世界に連れて行ってくれた。

 

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Good condition wave is super fun, of course. But, waves are not perfect every single day… so that’s why, we should have sense of humor for enjoying shitty waves J

Have a good day!!!!!

良い波は、もちろん超楽しいわけですが、残念なことに僕らサーファーは、自然の気まぐれに左右され、いつも良い波に恵まれるわけではありません。

だからこそ、僕らは良い波ではない時も波に乗るということ楽しめるユーモアな心を持つことが大切なのではないかと思います。

長々と有り難う御座いました。

良い一日を!!

=YUMA=

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